Marrakesh - you've been real

Hei fra Marokko!

Dagene her nede har gått i ett siden vi kom, og nå som vi fikk litt tid til å slappe av på hotellet før vi reiser videre til Taghazout tenkte jeg at jeg like gjerne kunne oppdatere dere litt om turen. Hotellet vi bor på heter Mon Riad, og ligger rett ved Jema El Fna, som er “medinaen” og knutepunktet i denne delen av Marrakesh. Hotellet - eller riad som det heter her - er så utrolig fint og sjarmerende. Jeg elsker marokkansk arkitektur! Så disse dagene har vi startet dagene med frokost på takterrassen, med den fineste utsikten!

Jeg må bare først og fremst si - wow, for et sted!! Det beste jeg vet ved å reise er å komme til et sted som er totalt forskjellig fra hjemme i Norge. Og det er det definitivt her. Alle fargene, arkitekturen og for ikke å snakke om alle de fine dørene! Jeg har ikke telling på hvor mange dører jeg har tatt bilder av haha.. På snakk om bilder så har nettet vært så tregt de siste dagene at jeg ikke får lastet opp flere bilder en disse to under, så bildeboost kommer senere!

Enn så lenge har vi brukt mesteparten av tiden på å gå rundt i gatene for å suge til oss kulturen og atmosfæren. Dette stedet er altså noe helt for seg selv! Vi har også rukket å spise masse god mat, og til nå har så og si alt vi har fått servert vært heeelt magisk! På dag 2 var vi på en restaurant som heter Barometre, som ligger i den nyere delen av Marrakesh. Maten der var helt nydelig! Vi ble også sittende i baren en stund, og det var uten tvil de beste (og fineste) drinkene vi noen gang har smakt. Bare det å sitte i baren å se bartenderen lage drinkene var et show i seg selv. Dette stedet MÅ man dra til dersom man først er i Marrakesh. Stedet ligger visstnok også øverst på lista hos TripAdvisor.

Ellers var vi faktisk på spa tidligere på dagen og (funfact..) jeg fikk min aller første ordentlige massasje! Først ble vi lagt på varme steiner i en hammam som det heter, og ble skrubbet og oljet fra topp til tå. Denne delen hatet jeg siden hun skrubbet så sinnsykt hardt og jeg klarte ikke tenke på annet enn at hun skrubbet bort brunfargen, haha. Massasjedelen var derimot himmelsk, og det var rett før jeg sovnet på massasjebenken.

Vi hadde egentlig planlagt en to-dagerstur ute i ørkenen med overnatting i telt, men vi innså raskt at det ble litt knapt med tid siden vi kun skal være her i en uke, og reiser ned til kysten i dag allerede for å se mer av dette vakre landet. Jeg hadde virkelig sett frem til den ørken-turen, så som et plaster på såret dro vi i stedet til et ørken-ish sted ikke så langt herfra for å kjøre buggy. Det var faktisk en utrolig fin tur! Vi avsluttet dagen med å spise på en sinnsykt fin restaurant som het Dar Essalam rett ved der vi bor. Her var det både god mat (det beste vi har spist hittil) og bra underholdning. Vanligvis er jeg ikke så stor fan av underholdning på restauranter, men her var det faktisk veldig bra og ikke minst hyggelig.

Nå venter en 4-timers kjøretur fra Marrakesh til Taghazout, så jeg må vel kaste meg rundt å pakke kofferten igjen. Takk for nå, Marrakech!

Comment Form is loading comments...